آخـــــرین مقالات و اخـــبار حقوقی

اردیبهشت 13, 1403

ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات

ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات دارای مزایای بسیار زیادی از لحاظ اقتصادی و غیراقتصادی است.از مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات بهره‌مندی از مالیات صفر درصد است. مناطق آزاد به مناطقی اطلاق می‌شود که دارای قوانین گمرکی سخت نیستند. البته که ثبت شرکت در دبی نیز، رشد اقتصادی و پیشرفت چشمگیری را برای کسب و کار شما در پی دارد، اما بخشودگی مالیاتی امتیاز مثبتی برای مناطق آزاد امارات محسوب میشود. 

در ادامه مقاله با مناطق آزاد، مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات، نحوه ثبت و تفاوت ثبت شرکت در این مناطق با سرزمین اصلی آشنا خواهید شد.

منطقه آزاد یا Free zone چیست؟

منطقه آزاد یا Free zone، مناطق تجاری و اقتصادی هستند که در آن تجار قادر به صادرات و واردات کالاها و ارائه خدمات خود هستند. در این مناطق شرایط مطلوب‌تری از لحاظ معامله و هزینه‌ها حکم‌فرما است. عواملی مانند قیمت کالاها، خدمات و نرخ مالیات در این مناطق بسیار کمتر است.

در مناطق آزاد بسیاری از قوانین سخت‌گیرانه گمرکی اعمال نمی‌شود؛ در نتیجه تجار قادر به صادرات و واردات راحت‌تر کالاها و خدمات خود خواهند بود. در واقع منطقه آزاد بخشی از سرزمین یک کشور است؛ اما از لحاظ قوانین اقتصادی و تجارت با دیگر مناطق کشور تفاوت دارد. کشورها معمولاً مناطق بندری خود را به‌عنوان منطقه آزاد معرفی می‌کنند تا کار صادرات و واردات از طریق بندر به‌راحتی انجام شود.

چرا شرکت خود را در منطقه آزاد راه‌اندازی کنید؟

از مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات بهره‌مندی از مالیات صفر درصد است. همچنین برای ثبت شرکت در مناطق آزاد این کشور می‌توانید مالکیت آن را به‌صورت صددرصدی داشته باشید و نیازی به شراکت با شهروندان اماراتی نیست. امکان ایجاد شعبه شرکت مناطق آزاد در سراسر امارات وجود دارد. به‌این‌ترتیب می‌توان اقدام به بازاریابی و جذب مشتریان بسیار زیادی از سراسر امارات کرد. 

در مناطق آزاد جذب سرمایه خارجی با راحتی بیشتری صورت می‌گیرد و فرصت‌های شغلی جدیدتری نیز وجود دارد؛ به همین دلیل راه‌اندازی شرکت در این مناطق توصیه می‌شود. علاوه بر این با راه‌اندازی شرکت در مناطق آزاد درآمد ارزی شرکت نیز بالاتر خواهد رفت.
معمولاً فناوری و امکانات مناطق آزاد بسیار پیشرفته است و شما می‌توانید از این فناوری‌های پیشرفته برای پیشبرد اهداف شرکت خود استفاده نمایید. در واقع امکان رشد و توسعه بالقوه شرکت در این مناطق بسیار زیاد است؛ بنابراین ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات و سایر کشورها توصیه می‌شود.

چگونه شرکت خود را در منطقه آزاد راه‌اندازی کنید؟

افراد برای ثبت شرکت در امارات باید دارای اطلاعات حقوقی مناسبی باشند تا بتوانند شرکت خود را در مناطق آزاد ثبت کنند. درصورتی‌که این اطلاعات را دارید می‌توانید اقدام به ثبت شرکت کنید؛ در غیر این صورت بهتر است از مشاوران حقوقی ثبت شرکت کمک بگیرید.

مراحل ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات در زیر بیان می‌شود:

با مطالعه مراحل بالا شاید تصور کنید که ثبت شرکت در مناطق آزاد امارت فرآیند ساده ای است؛ اما این‌گونه نیست و ثبت شرکت به تخصص بسیار بالایی نیاز دارد.

هزینه ثبت شرکت در امارات متحده عربی

تفاوت‌ ثبت شرکت در سرزمین اصلی دبی و منطقه آزاد آن

شرکت سرزمین اصلی به شرکتی اطلاق می‌شود که هیچ محدودیتی برای فعالیت آن وجود ندارد. این شرکت‌ها می‌توانند در بازارهای محلی، مناطق آزاد و بین‌المللی اقدام به تجارت کنند. شرکت منطقه آزاد امارات به شرکتی اطلاق می‌شود که قادر هستند در مناطق آزاد امارات و یا خارج از این کشور در زمینه‌های بین‌المللی اقدام به تجارت نماید.

 

برای ثبت شرکت در سرزمین اصلی و منطقه آزاد از لحاظ محدودیت تفاوت‌هایی وجود دارد. برای ثبت شرکت در سرزمین اصلی باید حداقل فضایی با اندازه 140 فوت مربع اجازه شود و اجاره‌نامه آن نیز باید ارائه شود. برای ثبت در مناطق آزاد حتی نیاز به اجاره فضای اداری نیز وجود ندارد و می‌توان بدون اجاره فضای اداری اقدام به راه‌اندازی شرکت کرد. در این حالت شما می‌توانید تا 5 ساعت در هفته از دفاتر اداری مشترک بین چند شرکت استفاده کنید.

 

در هنگام ثبت شرکت در سرزمین اصلی محدودیتی برای اخذ ویزا نخواهید داشت؛ اما برای ثبت شرکت در منطقه آزاد می‌توانید 2 ویزا دریافت کنید.

مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات

ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

این مزایا و ویژگی‌های بیشتر باعث می‌شوند تا افراد زیادی ترغیب شوند تا ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات را انجام دهند. برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات می‌توانید با مشاوران و کارشناسان فعال در حوزه حقوقی و ثبت شرکت دبی در دفتر خانم الهام قاسمی مشورت کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

جستجو