مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

خدمات ما

اسپانیا یکی از کشورهای خوش آب و هوا، جذاب، مهاجرپذیر و عالی برای مهاجرت تحصیلی است. در واقع دانشجویانی که تصمیم گرفته‌اند مهاجرت تحصیلی به اسپانیا داشته باشند، تصمیم درستی گرفته‌اند. دلایل مختلفی پشت این ادعا است و البته بر اساس این دلایل می‌توان تصمیم گرفت که آیا واقعاً مهاجرت تحصیلی به این کشور برای شما بهترین انتخاب است یا باید به سراغ انتخاب‌های دیگری همچون مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بروید؟ 
در این مطلب با بررسی جوانب گوناگون مهاجرت تحصیلی این کشور و شرح مزایای تحصیل در اسپانیا همراه شما خواهیم بود.

مزایای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

مشخصاً مهاجرت تحصیلی به اسپانیا مزایای بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت. در مجموع با اطلاع از این مزایا و سنجیدن شرایط این کشور می‌توانید در تصمیم‌گیری خود بهتر عمل کنید. از این رو به شرح جزئیات ۵ مورد از مهمترین مزایای تحصیل در اسپانیا می‌پردازیم:

مهاجرپذیر بودن اسپانیا 

در اسپانیا، مهاجرپذیری بیشتری نسبت به کشورهای دیگری مثل آلمان یا حتی آمریکا وجود دارد. حدود ۲۰ درصد از دانشجویان و افراد مشغول به تحصیل در این کشور در سال ۲۰۲۱ از دانشجویان بین‌المللی بودند. این امر باعث کاهش استرس و اضطراب دانشجویان مهاجر می‌شود و شرایط زندگی و اجتماعی آن‌ها را تسهیل می‌دهد. همچنین، دولت اسپانیا به لحاظ وضعیت فرهنگی و اجتماعی مردم و حمایت از دانشجویان بین‌المللی تلاش می‌کند.

ارزان بودن زندگی و تحصیل در اسپانیا

همان‌طور که می‌دانید، هزینه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان مشغول به تحصیل در سایر کشورها و حتی کشور خودمان است. این مسئله در بسیاری از موارد موجب ایجاد استرس، اضطراب و عدم امکان تمرکز بر دروس می‌شود. خوشبختانه اسپانیا یکی از کشورهایی به حساب می‌آید که زندگی و تحصیل در آن به نسبت ارزان است.

کیفیت بالای زندگی دانشجویی

تحصیل در اسپانیا به شما فرصتی برای کسب تجربه کاری همراه با تحصیل می‌دهد. با کسب تجربه کار دانشجویی، می‌توانید پیش زمینه‌ای برای دریافت ویزای کاری فراهم کنید و پس از فارغ التحصیلی به راحتی به یک شغل ثابت دست پیدا کنید. این کشور پس از فارغ التحصیلی تا حدود یک سال به شما فرصت می‌دهد تا کار پیدا کنید، و اگر تجربه کار دانشجویی داشته باشید، احتمال موفقیت شما در یافتن کار در این مدت بیشتر است.

آب و هوای خوب مدیترانه‌ای

هزینه تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی رایگان نیست و وابسته به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی است. در حال حاضر، هزینه تحصیل برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد معمولاً در حدود ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در دانشگاه‌های دولتی است. اما باید توجه داشت که هزینه‌ها ممکن است برای مقاطع و رشته‌های مختلف متفاوت باشند. همچنین، برای مقطع دکتری هزینه‌ها معمولاً بسیار کمتر است و بسیاری از افراد آن را رایگان می‌دانند.

کار پس از تحصیل

سطح آموزشی در استرالیا بالا است؛ به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ابتدا از راه تحصیلی به این کشور وارد می‌شوند. دانشگاه‌های استرالیا جزو دانشگاه‌های برتر دنیا است. علاوه بر این افراد می‌توانند در مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه به صورت رایگان تحصیل کنند.

هزینه تحصیل در اسپانیا

سطح آموزشی در استرالیا بالا است؛ به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ابتدا از راه تحصیلی به این کشور وارد می‌شوند. دانشگاه‌های استرالیا جزو دانشگاه‌های برتر دنیا است. علاوه بر این افراد می‌توانند در مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه به صورت رایگان تحصیل کنند.

لیست برترین دانشگاه‌های اسپانیا

اسپانیا دارای دانشگاه‌های متعددی است و در حال حاضر تعداد آن‌ها به چیزی حدود ۷۶ دانشگاه می‌رسد. تعدادی از این دانشگاه‌ها در رنکینگ و رتبه‌بندی جهانی در میان برترین‌ها بوده‌اند. در مجموع از میان این ۷۶ دانشگاه می‌توان ۸ مورد را در لیست برترین دانشگاه‌های اسپانیا به این ترتیب شرح داد:

دانشگاه مستقل بارسلونا

دانشگاه بارسلونا

دانشگاه Complutense مادرید

دانشگاه ناوار اسپانیا

دانشگاه موناش

دانشگاه پمپئو فابرا

دانشگاه کارلوس سوم

دانشگاه پلی تکنیک مادرید

به مشــاوره حقـوقی نیاز دارید؟

لطفا موردی که در آن به مشاوره یا راهنمایی حقوقی احتیاج دارید رو در فرم زیر به اختصار توضیح دهید

تلفن : ۰۲۱۲۶۲۱۶۳۸۹ – ۰۲۱۲۶۲۹۳۶۸۱

تکمـیل فرم مشاوره حقوقی

یک مشاور رسمی در زمینه مهاجرت به کانادا می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک کند، همچنین به شما راهنمایی می‌کند که کدام یک از روش های مهاجرت به کانادا برای شما مناسب تر است.
اگر برای مهاجرت نیاز به مشاوره تخصصی دارید می‌توانید یک زمان مناسب را برای دریافت مشاوره رزرو کند.

تکمـیل فرم ارزیابی رایگـــان

یک مشاور رسمی در زمینه مهاجرت به کانادا می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک کند، همچنین به شما راهنمایی می‌کند که کدام یک از روش های مهاجرت به کانادا برای شما مناسب تر است.
اگر برای مهاجرت نیاز به مشاوره تخصصی دارید می‌توانید یک زمان مناسب را برای دریافت مشاوره رزرو کند.

شهریه دانشگاه‌های اسپانیا

هزینه شهریه هر دانشگاه اسپانیا درست مانند هر کشور دیگری بر اساس امکانات، تعداد واحد، مقطع، رشته و سایر موارد مشابه متفاوت است. با این حال می‌توان به‌صورت تقریبی گفت همان‌طور که اشاره کردیم، هزینه تحصیل در اسپانیا برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود ۱۰۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو خواهد بود. 
برای مثال دانشجویان مقطع کارشناسی به ازای هر واحد چیزی حدود ۱۳ الی ۲۶ یورو می‌پردازند که در سال می‌تواند تا حدود ۲۰۰۰ یورو هزینه شهریه دانشگاه داشته باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا

برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا یا هر کشور دیگری نباید تنها هزینه‌های تحصیل را در نظر گرفت. در واقع هزینه‌های زندگی بخش بسیار مهمی از هزینه‌ها را شامل شده و اگر هزینه کافی برای این بخش نداشته باشید، روند تحصیل و زندگی شما مختل خواهد شد.
 
به طور کلی شهری که برای تحصیل و زندگی در اسپانیا انتخاب می‌کنید، در هزینه زندگی تأثیر زیادی خواهد داشت و برای مثال بارسلونا یکی از شهرها با هزینه زیاد محسوب می‌شود. در مجموع افراد مشغول به تحصیل در این کشور چیزی حدود ۶۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ یورو در سال برای هزینه زندگی نیاز دارند.

هزینه مسکن دانشجویی در اسپانیا

هزینه مسکن بخش مهمی از هزینه‌های زندگی دانشجویی در اسپانیا را شامل می‌شود و در واقع یکی از دغدغه‌های افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به اسپانیا است. این هزینه وابسته به نوع مسکن متغیر بوده و از این رو انواع مسکن را به‌صورت جداگانه شرح می‌دهیم.

خوابگاه دانشگاه:

انتخاب خوابگاه دانشگاه برای مسکن دانشجویی در اسپانیا یکی از بهترین و قیمت مناسب‌ترین موارد است. در این شرایط علاوه‌بر اینکه هزینه معقولانه‌ای را برای مسکن پرداخت می‌کنید، می‌توانید از تسهیلات خوابگاه هم برخوردار شوید. در حال حاضر وابسته به نوع خوابگاه و اتاق هزینه خوابگاه‌های دانشجویی اسپانیا چیزی حدود ۳۰۰ الی ۵۰۰ یورو است.

زندگی با یک خانواده اسپانیایی (Family Housing)

اگر تا به حال در این زمینه تحقیق و تجربه نداشته‌اید، شاید زندگی با یک خانواده اسپانیایی برای مسکن دانشجویی در اسپانیا برای شما عجیب به نظر برسد. 
اما این مورد یکی دیگر از گزینه‌هایی است که باید در نظر گرفت چراکه علاوه‌بر خوابگاه دانشجویی، زندگی با خانواده اسپانیایی هم از انتخاب‌های کم‌خرج به حساب می‌آید. اجاره‌ای که باید برای زندگی در این شرایط پرداخت کنید، چیزی حدود ۶۰۰ یورو است.

آپارتمان اشتراکی (Shared Apartments)

همان‌طور که امروزه شاهد این اتفاق در کشور خود هستیم، بسیاری از افراد مایل به مهاجرت تحصیلی به اسپانیا زندگی با یک یا چند همخانه و تهیه آپارتمان اشتراکی را انتخاب می‌کنند. به این ترتیب برخلاف خوابگاه، یک اتاق مخصوص در یک خانه برای خود خواهید داشت و در عین حال می‌توانید با تقسیم هزینه‌های اجاره آپارتمان بین خود و همخانه خود در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

آپارتمان خصوصی (Private Apartment)

اگر از لحاظ مالی محدودیتی ندارید و حریم خصوصی و آرامش برای شما اولویت دارد، تهیه یک آپارتمان خصوصی برای زندگی در اسپانیا انتخاب عالی است، اما این روش هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه دارد. به عنوان مثال، هزینه اجاره آپارتمان ممکن است بین ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو باشد و باید هزینه‌های دیگری مانند قبوض، خوراک، رفت‌وآمد و سایر موارد زندگی را نیز در نظر بگیرید.

کار دانشجویی در اسپانیا

اگرچه همان‌طور که اشاره کردیم، تحصیل در اسپانیا با شرایط مناسب و هزینه‌های کمی در مقایسه با سایر کشورها است، اما همچنان بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند که حداقل یک کار دانشجویی داشته باشند.
افرادی که دارای ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل در اسپانیا هستند، می‌توانند یک کار دانشجویی مناسب برای خود پیدا کنند و با درآمد آن حداقل بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های تحصیل خود را بپردازند.
در حال حاضر در این کشور دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند حداکثر ۳۰ ساعت و گاهی تا ۱۰ یورو در ساعت در هفته از کار دانشجویی درآمد داشته باشند. علاوه‌بر کسب درآمد در هنگام تحصیل از این طریق، با این کار می‌توانید برای آینده شغلی خود تجربه و مهارت کسب کنید. در نتیجه با مهاجرت تحصیلی به اسپانیا با یک تیر دو نشان زده‌اید.

جستجو