مهاجرت تحصیلی به استرالیا+مدارک، هزینه و سطح زبان

خدمات ما

استرالیا یکی از کشورهایی است که هرساله پذیرای تعداد زیادی دانشجوی خارجی است. وجود بیش از 1100 دانشگاه و کالج در این کشور علت اصلی مهاجرت دانشجویان است. در این دانشگاه ها رشته های مختلف تحصیلی تدریس می شود. از همین رو استرالیا توانسته سومین جایگاه پذیرش دانشجوی خارجی را به خود اختصاص دهد.
 
استرالیا ششمین کشور پهناور جهان است که جزایر متعدد کوچک اطراف آن واقع شده است. پایتخت این کشور کانبرا است و هیچ مرز مشترکی با دیگر کشورها ندارد، زیرا اطراف آن را آب‌های اقیانوس آرام هند و منجمد جنوبی فرا گرفته است.
 
واحد پول این کشور دلار است. از آنجا که درآمد سالانه استرالیا بیش از 36 هزار دلار تخمین زده شده، یک کشور ثروتمند محسوب می شود. اگر قصد مهاجرت به این کشور را برای تحصیل و کار دارید و می‌خواهید در مورد شرایط پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی و کاری در این کشور بیشتر بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق تحصیل در استرالیا 

مدارک موردنیاز برای مهاجرت تحصیلی به هلند عبارتند از:

گواهی تمکن مالی

گواهی معتبر نداشتن سوء پیشینه

اصل پاسپورت به همراه کپی آن

تاییدیه پذیرش تحصیلی

جواب نهایی آزمون زبان انگلیسی

بیانیه ورود موقت واقعی GTE

به همراه داشتن گواهی الکترونیکی eCOE

داشتن بیمه دانشجویی استرالیا

مزایای مهاجرت تحصیلی به استرالیا نسبت به سایر کشورها

در زیر مهمترین مزایای مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا آورده شده است:

مهاجر پذیری بدون توجه به نژاد و قومیت

یکی از برترین مزایا مهاجرت به استرالیا نسبت به سایر کشورها این است که توجهی به نژاد و قومیت مهاجران وجود ندارد و این کشور با کمال احترام پذیرای اقوام و نژادهای مختلف است. بنابراین شما بدون برخوردهای نژادپرستانه یا تعصب‌گرایانه می‌توانید مانند سایر شهروندان از خدمات مختلف بهره‌مند شوید.

بالا بودن حقوق شهروندی و امنیت قابل توجه 

در زمینه حقوق شهروندی استرالیا در سطح مطلوبی قرار دارد. همه افرادی که از کشورهای خارجی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند از مزایای حقوق شهروندی مانند دریافت وام برای ایجاد کار و اشتغال، خرید خانه، خدمات حمایتی و پشتیبانی از زنان و کودکان و… بهره مند شوند. 

امکان دریافت ویزاهای مختلف برای مهاجرت به استرالیا 

استرالیا از اندک کشورهایی است که بیش از ۱۰۰ نوع ویزای مختلف برای مهاجران دارد. این موضوع باعث شده مهاجرت به این کشور با امید و موفقیت همراه باشد. از جمله این ویزاهای می‌توان به ویزای‌های سرمایه گذاری، شغلی، تحصیلی، مهارتی و…. اشاره کرد.

آموزش باکیفیت در استرالیا

سطح آموزشی در استرالیا بالا است؛ به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ابتدا از راه تحصیلی به این کشور وارد می‌شوند. دانشگاه‌های استرالیا جزو دانشگاه‌های برتر دنیا است. علاوه بر این افراد می‌توانند در مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه به صورت رایگان تحصیل کنند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشور ها برای ادامه تحصیل است. بیش از 22 هزار رشته دانشگاهی در کالج های این کشور تدریس می شوند. از طرفی بالا بودن سطح کیفی آموزش باعث شده تا دانشگاه های این کشور در لیست بهترین دانشگاه های دنیا قرار بگیرند. 
پس از انتخاب دانشگاه یا سازمان آموزشی مورد نظر، با در نظر گرفتن شرایط آن موسسه ثبت نام و پذیرش صورت می‌گیرد. 
شرایط و نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. بنابراین شما قبل از هر چیز بهتر است با دانشگاه مد نظر خود تماس گرفته و از شرایط پذیرش دانشجو سوال بپرسید. در زیر به داشتن شرایط کلی برای تحصیل در استرالیا اشاره شده است:

مهارت زبان انگلیسی:

هر دانشگاه شرایط زبانی خاص خود را دارد، اما در اغلب دانشگاه‌ها، حداقل آیلتس 6.5 نیاز است. اگر نمره زبان کسب شده کمتر از این میزان باشد، شاید بتوانید پذیرش مشروط بگیرید تا نمره زبان خود را بالا ببرید. اگر خواهان ویزای دانشجویی هستید باید زبان انگلیسی قوی داشته باشید و در دو سال گذشته قبل از درخواست ویزا در آزمون‌های زبان انگلیسی شرکت کرده باشید.
در هر صورت داشتن مهارت زبانی یکی از الزامات اخذ ویزای استرالیا است که متاسفانه این موضوع به یک مانع بزرگ برای بسیاری از مهاجران تبدیل شده است. در صورت عدم مهارت زبانی می‌توانید در دوره‌های پیش نیاز انگلیسی در استرالیا شرکت کرده و نمره آیلتس خود را ارتقا دهید. ممکن است لازم باشد حدود ۲۰ هفته در دوره‌ها شرکت کنید.

تمکن مالی

داوطلبان درخواست ویزای تحصیلی استرالیا باید هزینه کافی جهت اقامت یک سال خود را داشته باشند. تمکن مالی به صورت یک نامه کتبی باید ارائه شود. در این نامه وضعیت حساب بانکی خود متقاضی یا والدین او در سه ماهه منتهی به دریافت ویزای تحصیلی گزارش شده است. برای اثبات تمکن مالی باید مدارکی را ارائه دهید که نشان می‌دهد خانواده یا سایر حامیان شما در یک سال حداقل حدود 60000 دلار درآمد دارند.

شرایط سنی و سلامتی

افراد باید برای اخذ ویزا بعضی از آزمایشات و معاینه‌های پزشکی را انجام دهند. سپس نتیجه را به قسمت سلامت اداره مهاجرت استرالیا تحویل دهند. اولویت دریافت ویزا با حداکثر امتیاز 30، برای کسانی است که بین ۲۵ تا ۳۳ سال سن دارند. باافزایش سن این امتیاز کاهش پیدا می‌کند. اگر فرد به سن 45 سالگی برسد احتمال دارد هیچ گونه امتیازی دریافت نکند.

به مشــاوره حقـوقی نیاز دارید؟

لطفا موردی که در آن به مشاوره یا راهنمایی حقوقی احتیاج دارید رو در فرم زیر به اختصار توضیح دهید

تلفن : ۰۲۱۲۶۲۱۶۳۸۹ – ۰۲۱۲۶۲۹۳۶۸۱

تکمـیل فرم مشاوره حقوقی

یک مشاور رسمی در زمینه مهاجرت به کانادا می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک کند، همچنین به شما راهنمایی می‌کند که کدام یک از روش های مهاجرت به کانادا برای شما مناسب تر است.
اگر برای مهاجرت نیاز به مشاوره تخصصی دارید می‌توانید یک زمان مناسب را برای دریافت مشاوره رزرو کند.

تکمـیل فرم ارزیابی رایگـــان

یک مشاور رسمی در زمینه مهاجرت به کانادا می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک کند، همچنین به شما راهنمایی می‌کند که کدام یک از روش های مهاجرت به کانادا برای شما مناسب تر است.
اگر برای مهاجرت نیاز به مشاوره تخصصی دارید می‌توانید یک زمان مناسب را برای دریافت مشاوره رزرو کند.

چه افرادی می‌توانند مشمول دریافت بورسیه تحصیلی شوند؟

استرالیا با توجه به شرایط خاص افراد و با در نظر گرفتن وضعیت مالی دانشجویان، بورسیه تحصیلی واگذار می‌کند. برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا در سطوح مختلف باید مواردی همچون داشتن معدل بالا، تسلط قابل توجه به زبان انگلیسی، ارائه تحقیقات و پژوهش‌های علمی تایید شده و… را در نظر گرفت.

مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا

پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد متفاوت است. در ادامه ویزای تحصیلی بر اساس مقطع دانشگاه‌ی مورد بررسی قرار گرفته است:

1_ تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا

مدت تحصیل در مقطع لیسانس بین ۳ تا ۴ سال است. برای وارد شدن به این مقطع شما باید دیپلم دبیرستان خود را گرفته و به زبان انگلیسی مسلط باشید.

2_ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

  • دوره ارشد به دو دسته پژوهش محور و آموزش محور تقسیم می‌شود. 
    دوره پژوهش محور: این دوره بر پروژه‌های تحقیقاتی تاکید دارد و مناسب کسانی است که هدف آنها در آینده تحصیل در مقطع دکترا است. 
  • دوره آموزش محور: بر آموزش و کسب مهارت برای انجام کار متمرکز است و هدف آن اشتغال دانشجو بعد از تحصیل است. 
  • مدت زمان ویزا در دوره کارشناسی ارشد بین 2 تا 3 سال است.

تحصیل در مقطع دکترا PHD در استرالیا

این دوره در استرالیا حدود 3 تا 6 سال است. برای اخذ ویزای تحصیلی دکترا شما نیازمند به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا می‌باشید.

بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل 

دانشگاه‌های مختلف جهان بر اساس معیار‌های خاصی رتبه بندی می‌شوند که می‌توان به معیارهایی همچون عملکردهای تحقیقاتی، پژوهش‌های علمی، بازار کاری آینده دانشجویان، کیفیت آموزشی و….. اشاره کرد. مهم ترین سیستم ارزیابی دانشگاه‌های جهان سیستم QS است. طبق این سیستم دانشگاه‌های برتر استرالیا در سال 2024 معرفی شده‌اند:

دانشگاه ملبورن

دانشگاه نیوساوث ولز

دانشگاه سیدنی

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه موناش

دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه غرب استرالیا

دانشگاه آدلاید

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در کشور استرالیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا متفاوت است. به عنوان مثال:

هزینه دوره کارشناسی حدود 20 هزار تا 45 هزار دلار است.

هزینه دوره کارشناسی ارشد حدود 22 هزار تا 50 هزار دلار است.

دوره دکترا حدود 18 هزار تا 42 هزار است.

کار دانشجویی در دوران تحصیل در استرالیا

در استرالیا پیدا کردن کار دانشجویی راحت است. بعد از اینکه شما یک دوره تحصیلی را انتخاب کردید، می‌توانید پس از گذشت یک هفته از تحصیل خود به مدت 20 ساعت و همچنین در یک هفته به مدت 40 ساعت در زمان تعطیلات مشغول به کار شوید. دستمزدها در استرالیا طوری تنظیم شده که دانشجو می‌تواند هزینه‌های زندگی خود را از این طریق تأمین کند.

کار بعد از فارغ التحصیلی در استرالیا

استرالیا کشوری است که از نظر بازار کار بعد از پایان دوران تحصیل، آینده روشنی را برای افراد ترسیم می‌کند. به همین دلیل بیشتر دانشجویان بعداز فارغ التحصیلی به دنبال مجوز کار می‌روند. براساس مدرک و میزان تحصیلات افراد می‌توانند از 18 ماه تا 6 سال اقامت بگیرند. البته اقامت موقت و دائم در استرالیا، هر کدام شرایط خود را دارد.

جستجو